fredag 20 maj 2011

Fredagskväll och lite paddling...


Det är fredag eftermiddag. Solen lyser och det blåser lite. Packar ner kaffe och smörgås. En ny paddeljacka låg i brevlådan idag. Den har letat sig hit ända från England och den skall provas kvällen till ära. Paddlar ut på Gårdsfjärden och tar mig söder ut längs Bedarön. Det går lite vågor. Stannar till vid några grynnor och leker i vågorna. Paddlar vidare ut mot Yttre Gårdens sydspets. Tar mig upp till stora sandstranden. Där bryter vågorna in över stranden. Paddlar några vändor längs strandkanten och låter vågorna bryta in över kajaken. Går iland och dricker en kopp kaffe och äter en smörgås. Njuter av kvällens sista solstrålar. Det skymmer när jag bryter upp och beger mig hemåt...








2 kommentarer:

Peter sa...

Hittade din sajt för ett par veckor sedan när jag surfade på mobilen i tältet. Coola bilder.

Ha det gott!

Peter
www.kayakr.net

kollbergskajakblogg sa...

Tack Peter!

Brukar titta in på Din otroligt seriösa blogg (kayakr.net)...