torsdag 24 december 2009

Julaftons morgon...



Det är julaftonsmorgon. De senaste dagarna har det snöat en del. Allt lyser vitt. Det är en vacker morgon. Kokar kaffe och fyller termosen. Plockar fram understället och glider ner i torrdräkten. Tar cykeln ner till kanotladan. Det är flera decimeter nysnö. Isen har börjat lägga sig i viken. Kajaken glider ner i vattnet. Allt är stilla. Kajaken tar sig ljudlöst fram. Sjöfågel hörs på avstånd. Paddlar sakta ner längs Ringvägens strandkant och vidare förbi Knappelskär. Vid Äspskär tar jag fram termosen med kaffe. Fikar sittande i kajaken. Gårdsfjärden ligger helt stilla. Lyssnar på ljudet från havet och tittar ut över horisonten…


















Hem, duscha och byta torrdräkten mot en nystruken skjorta. Snart kommer tomten...

2 kommentarer:

patrik sa...

Jag hoppas det är ok att jag länkade till det här inlägget. Jag såg spår av din paddling på julaftonen och skrev om det, sen skickade någon länken till den här bloggen till mig och jag insåg att det var dina spår jag såg.

Måste ha varit en fin tur.

kollbergskajakblogg sa...

Hej Patrik!

Klart att det går bra att länka...
Världen är bra liten ibland.

Fina vinterbilder Du har på Din blogg...

/Kenneth