lördag 8 januari 2011

En lördagskväll i simhallen...


Under fredagen tog jag en promenad ut till havet. Gårdsfjärden ligger isfri och inbjudande för paddling. Vilket jag ringde och meddelade Pelle. Utifrån den givna lägesbilden bestämde vi oss för att vika lördagsförmiddagen åt en paddeltur. På lördagsmorgonen möter Pelle och Carina upp vid NSS. Men under natten har det bildats ett istäcke över fjärden. Det var bara att konstatera faktum och vända hemåt och packa av kajakerna. Vi inväntar kvällen och åker till simhallen och övar vidare på rollarna...

3 kommentarer:

Peter. sa...

Verkligen kul att se sig själv på film sådär. Jag ser direkt vad det är som behöver förbättras :-)

Skönt att Carina har kommit över sitt rollspöke.
Jag ser fram emot ons den 26/1 Pagaj pagaj pagaj! och testa nya kajaker förstås.

Peter H.

Anonym sa...

Inga spöken kvar... roll...roll...rollon...! Snart isfritt oxå, tjoho! Tack själv Kenneth för rolliga kvällar i simhallen! Carina

kollbergskajakblogg sa...

Carina! Jag kollade igenom bilderna från rollkvällen. Riktigt roligt att se Din glädje när Du sätter rollarna. Ses på onsdag. Spännade att se de nya kajakerna. Hörde att Ni skall ut och åka i helgen. Ta det lugnt på vägen...